Week 3

24 oktober 2011 - Jambanjelli, Gambia

Door internetproblemen heb ik al een eindje niet op het net geraakt. Het heeft enkele dagen geregend waardoor er geen electriciteit was en geen internet. Het regenseizoen komt op zijn einde. Vorige week heb ik de hoofdstad Banjul gezien, het is een administratieve hoofdstad, Serrekunda is groter en er is meer te doen. Ik heb een museum bezocht en een krokodiel geaait. Zondag is meestal stranddag. In de college heb ik aan al mijn klassen ( het zijn er 7 ) mijn vormingen gegeven. In de primary en nursery school ben ik bezig met activiteiten te geven die vooral de motorische vaardigheden van de kinderen stimuleert. Het zijn drukke dagen maar ik geniet er volop van. Tobaski komt eraan, dit is als kerstdag voor de moslims. Ze slachten dan een ram en vieren feest. Volgend weekend moet ik naar een feestje in de primary school want de president heeft geld dedoneerd om een feestje te geven.

1. mieke:
    24 oktober 2011
    Hallo Stijn,nu die krokodil jouw vingers heeft laten hangen en je hebt weer eens internet, heb ik een razende honger naar meer nieuws... (spannende avonturen?)
    Hoe zien de stranden eruit? welke geuren en kleuren vallen op?
    wat krijg je op je bord, eet je al vis, hoe is je contact met de studenten?
    24 november kom ik alles eens van dichtbij bekijken!!Smeer maar je kuiten in!
    Huck, mieke
  2. Stijn:
    25 oktober 2011
    Hey,je zal tobaski missen... Haha. Ik eet af en toe een beetje vis, maar ik krijg het moeilijk door mijn keel... De stranden zijn prachtig. Ik ruik hier meer dingen dan in belgie... Sommige aangenaam, andere weer niet. Mijn contact met de studenten is goed, ze krijgen les van mij in een vak special needs. Ze hadden een leerkracht te kort, en niemand kan dat vak geven want ze hebben er geen kennis van. Ik vul deze in, in mijn manier, met de methodes van de katrol en ook met mijn eindwerk in achterhoofd. Dit is in samenspraak met de principal. De kinderen van de nursery school genieten van de motorisch georienteerde activiteiten. Ze spelen en leren tergelijk. Maar de studenten van de primary school zijn harder te motiveren om PE ( lo bij ons ) te doen. Ik pas me spellen aan om hen te stimuleren.
    Groeten Stijn ( die geniet van zijn tijd hier, die veelste snel voorbij vliegt )