Eerste dag.

27 september 2011 - Jambanjelli, Gambia

Hey,

Mijn eerste dag ben ik naar Brikama geweest met Bobby. Bobby is mijn gambiaanse broer die voor me zorgt. Mijn Gambiaanse mama vraagt, telkens ze me ziet, hoe het met mij gaat. Er wordt goed gezorgd voor me. Ik heb vandaag voor de eerste keer een Bushtaxi genomen. Je kan dit vergelijken met sardienen in een te kleine ruimte waar het duizend graden is. Het is tof om op deze manier me te verplaatsen want de plaatselijke bevolking kent enkel maar deze manier. Ik heb een Gambiaanse naam Farama, dit staat voor een man met verantwoordelijkheid. Ik probeer me de taal eigen te maken, geen gemakkelijke opdracht. Morgen zal ik naar de college gaan en daar mijn contacten leggen.

Groetjes uit het hete Gambia.

1. Kimberly Maenhoudt:
    27 september 2011
    Hey Stijn,

Goed bezig zeg! Bush-taxi's zijn altijd een hele belevenis, maar het is de beste manier om je te vervoeren. Farama, das nu eens een orignele naam, die had ik nog nooit gehoord!
    Een tip om het Mandinka onder de knie te krijgen: OPSCHRIJVEN! Want anders onthou je dat nooit.
    Succes morgen in de college, misschien nog een kleine tip: blijven aanklampen, blijven vragen, beetje pushen en praat met véél leerkrachten in de lerarenruimte.
    Als je wilt, doe iedereen daar superveel groetjes, zowel de familie als de leraren, directrice, Therese Cardos (zal je wel ontmoeten!)...

Amuseer je daar en enorm veel succes!
  2. mieke:
    28 september 2011
    een goeie start, lees ik!
    Hopelijk is je Gambiaans bedje ook in orde en kan je je drankjes koel zetten.
    geniet maar met volle teugen...en vergeet niet af en toe ook aan je eindwerk te werken.
    wij hebben hier ook nog een zomers weertje, nog tot zondag (belofte van Frank).
  3. Xavier " the one and only" simoens:
    29 september 2011
    Stijn Stijn Stijn
    jet ier een feesje gemist we beste jongen mor binn 58 dagen kuj weere mee met us :D
    We missen je :D
    veel kusjes en knuffels ;)
  4. Charlotte (je liefste zusje hahaha):
    29 september 2011
    Beste broere,

Hoe is het daar?
    Niet te warm?
    Lekker eten?
    En hoe valt het schooltje mee?
    Geniet er maar van daar!
    Werk maar goed!;)
    Kheb eindelijk mijn berichtje kunnen typen. Nathan ging zich eens moeien en dat komt niet goed é ;)!

Dikke zoen!
    Je zuster, schoonbroere en de kleine stinkbere (lik dat je altijd zegt tegen hem) ;)